Chilla i sängen















I förmiddags var jag och Vira och hälsade på Susann och lilla Alva som nu är 1 månad. Iklädd bara t-shirt tog vi promenad i Furulund och pratade om ditt och datt.
Vira sov sin middagslur mellan halv tolv och halv två, och under denna lyckades jag flytta henne från vagnen till bilen, hon sov som en sten. Lilla huvudet bara föll lite åt sidan när jag lyfte upp henne, men det ryckte inte ens i ögonlocken när hon blev nedstoppad och fastspänd i bilstolen.
Halv två var vi hemma och då kände vi för att chilla lite i sängen. Det innefattar bland annat aktiviteter som att Vira ligger på rygg med armar och ben åt alla håll, och jag studsar på knäna nedanför hennes fötter så sängen studsar och lilla Vira studsar med den. Det tycker hon är oerhört kul. Chilla i sängen innebär även att man kan öva på att peta ut ögonen eller dra sin mamma i kinderna eller halsen. Båda är ganska kul.
Jag försökte ta foto på våra aktiviteter, men jag är mycket dålig på att fota mig själv med telefonen. Hoppas ni har fantasi nog att föreställa er hur kul vi hade.

1 comment:

Klinte said...

Det är klart att vi kan se det för oss! Låter kul. Vi har också börjat på säng-morgon-hopp-ritual. Kul att det funkar så bra med sovandet. Saknar er!!!