Kvällskommunikation
















Jag sitter nersjunken i soffan, vid åttatiden. Bebin börjar sin kvällsgymnastik. Jag är ganska nöjd, för den har just slutat hicka våldsamt (hicken känns nu både i magen och ryggen) Men så drar den igång sina övningar som gör att den gång på gång knölar till någon del inom mig så det gör skitont.

- Aaaj, nej, lägg av med det där!
"Knöl knöl, box"

- Nä, det här är inte ok. Antingen kommer du ut, eller så ligger du still. Härute finns massor av plats och mina inälvor är inte så påträngande. Vi ska ta väl hand om dig. Jag lovar.
"knöl"
Max: Fnissfniss

Jag läser blogg.
"KNÖL BOX KNÖL"
Jag går upp i sittande brygga.
- AAAAJJE, näää, vet du vad! Nu får vi komma fram till en överenskommelse! Du måste lugna ner dig, eller komma ut.
"knöl"
Max: Fnissfniss

Vi jobbar vidare på kommunikationen.

No comments: