Lördag kväll

Enligt Skånetrafikens mycket användbara app ska bussen till Ön gå tre minuter efter att den andra bussen kommit till Limhamns torg. Det hade fungerat mycket bra om inte den första bussen varit tre minuter sen. Så nu har bussen till Ön redan gått när vi kommer dit och klockan är sju och det är just då vi borde vara framme hos Klinte och Micke för att äta anka, som visserligen är av ekologisk Peking-art, men inte kommer tillagas på Peking-pannkaksviset.
Eftersom det är minst 20 minus i blåsten nere på Limhamn beslutar vi oss att gå till Ön, även om jag är iklädd högklackat. Men det är "mjukhögklackat". Alltså mjuk kilklack som ändå är ok att gå i, men oavsett slutade jag känna mina tår när vi passerat Cementa.
Denna lördag, med Melodifestival, kaos i Egypten och nytt skivsläpp av min fina vän Helena Josefsson så går vi ändå och pratar om ditt och datt på väg mot Ön.
- Här låg en jättebra inredningsbutik innan. säger Max och pekar förstrött över gatan.
- Jaha, jo jag har nog sett den. säger jag, som inte riktigt hör att han pratar i imperfekt.
- Alltså, jag menar där det ligger en frisörsalong nu. Den ligger inte kvar.
- Aah, ok.
- Och här låg också en jättebra inredningsbutik.
Jag tänker att han måste syfta på secondhandbutiken vi just går förbi.
- Och här låg en gourmetrestaurang. Nu är det bara nån sunkig restaurang.
- Jaha? Men SÅ sunkig ser den ju inte ut.... jag tycker där ser ganska fräsch ut...
- På den här sidan (syftar på en del av restaurangen) var det bara vita dukar och jättefräscht och fantastisk mat!
- Jaha! Ojdå, men den ser ju ändå ok ut...
- Och innan dess var det topplessbar.
- VA??? När du bodde här? (jag tänkte att det möjligtvis kunde ha varit så när Rutger bodde i krokarna)
- Javisst!
- NÄHÄ! Är det sant?
- Nä. Inget av det jag har sagt var sant. Förutom det första. Om frisörsalongen som brukade vara en bra inredningsbutik.
- Du är HELT knäpp!!
- Hehe
Sen skrattade jag så jag höll på att vingla omkull i kilklackarna :)

No comments: