Haveri

Idag har håller vi på att hämta oss ifrån ett rejält datorhaveri. Hårddisken kraschade igår, och det var värre än jag någonsin kunde tro. Tänkte ju att Max skulle kunna ordna det, men det blev till att gå till Kullander och köpa en ny hårddisk. Det Max dock lyckades med var att rädda allt på gamla hårddisken, annars hade det varit riktigt illa. Nu har jag kvar alla mina psd-filer och alla fina foton på Vira :)
Datorhaveriet tog mycket tid i morse, och det gjorde inte så mycket att städteamet kom lite senare. Vira hade en mycket bra sovnatt, vi var vakna för mat en gång vid tretiden. Då blir det mat i det härliga skenet från IKEAs lilla nattlampa, som växlar mellan blått och grönt. Så jag och Vira tittar på varandras gröna ansikten innan hon gapar och undrar vad jag glor på och varför jag inte ger henne mat istället. Efter portion ett plockar jag upp henne och lägger lampan på hennes mage och så går vi och byter blöja. Jag kände innerst inne att det inte gick så bra inatt, och beviset kom med Max utskällning. Innan skällde han på mig för att jag satte blöjan för hårt, sen för att jag inte fällde ut mittsidorna tillräckligt bra, och nu hade jag satt blöjan både löst och snett och dåligt och säkert inte fällt ut sidorna heller (jo, det hade jag visst det!) och kiss och lite bajs hade kommit utanför och usch och fy vilken hemsk mamma jag är. Men det är inte alltid så lätt när klockan är strax efter tre och man arbetar i det gröna nattlampeljuset (nej, jag vill INTE tända lampan).
Denna tragedi mötte alltså Max i morse, men vi lyckades ta oss igenom den och samla ihop oss tillräckligt för att bege oss till kontoret vid elva, Max på cykel och jag med en mätt Vira i vagnen och Anna Odells sommarprat i lurarna. På en halvtimme är vi i stan. Det innebär att vi går i rasande fart, över stock och sten skulle jag ju vilja skriva, men över sten och betong är väl en mer korrekt beskrivning. Och genom en och annan halvblöt lövhög. Farten är såpass rasande att den kräver tränings-BH och underställströja för att hålla svetten under kontroll. Och på, de för just detta ändamål, införskaffade MBT-skorna rullar jag och Vira fram och hon sover mest hela tiden.
I stan åt vi thai och Vira sov vidare medan jag jobbade med att ladda ner och installera program och fixa till datorn som jag vill ha den. Sen rullade vi hem igen, den här gången utan Anna Odell, istället med Svensk Maffia-fortsättningen.
Resten av dagen ha vi ägnat oss åt det vi gör bäst, amma/äta och data-virka-läsa/sova. Och det ska vi väl fortsätta med ett par timmar till :)

No comments: