Saker för män att undvika :)

Noterade nyss på Amanda Schulmans blogg att Max har en liten prekär sak gemensam med Amandas man Alex Schulman. Alex har just börjat blogga igen, och efter att han fick barn verkar han mer eller mindre ha slutat vara en dryg skit och han är en av få bloggare som faktiskt har ett, enligt mig, trevligt och intressant språk. Nu bloggar då även hans fru Amanda och en av de första saker jag läser är att hon varje morgon brukar dra ner Alex byxor några centimeter. Han i sin tur tycker att han får snyggare rumpa om byxorna är lite högre upp.
Häromdagen drog Max upp byxorna oroväckande högt. Så högt att jag började undra om han på allvar gått in i utvecklarrollen och att ett par vita tubsockar skulle skymta på fötterna. Så långt hade det hela nu inte gått, men jag frågade ironiskt om han inte skulle ha byxorna lite högre upp, för de var ju fortfarande en bit från armhålorna. Max skrattade och sa: "du kanske vill att jag ska ha dem såhär?" och så drog han ner byxorna så halva kalsipperna syntes. Nä, inte riktigt så långt ner, men det ÄR ändå bättre med liiite för långt ner än för långt upp. Så är det bara. Det är liksom samma kategori av ting i livet som att tjejer inte gillar skägg- vi gillar inte när byxorna är för långt upp. Naturligtvis finns det tjejer som gillar skägg och kanske även höga byxor (även om detta förefaller helt omöjligt), MEN, jag skulle vilja drista mig till att de flesta INTE gör det. Iallafall inte stora, buskiga tomteskägg.
Stort skägg innehållande gud vet vad? (det är ju inte så att vi inte SER att diverse sås och smulor och annat gärna fastnar i skägget. HU!) Manlig cameltoe? Fem centimeter vit tubsocka mellan sko och byxslut?
Nope, det funkar inte.

No comments: