Packningsorgie

Nu har jag suttit i en halvtimme och skrivit packlistor till mig och till Vira. Det finns många snälla människor som delat med sig av sina packlistor på olika föräldraforum, och de gör mitt arbete lite lättare. Ibland uppstår emellertid frågor som om jag verkligen kommer behöva en doppvärmare och isåfall var jag får tag på en. En djuraffär verkar vara svaret på sistnämna fråga, åtminstone om jag får tro på google. Doppvärmare verkar vara frekvent använda av akvariefantaster.
Packlistan som bestod av "linne, kort kjol, bikini och flipflopps" har försvunnit bakom horisonten och istället har jag nu två flersidiga dokument innehållande allt från "minneskortläsare" till "alvedonsuppar" (även det ett nytt ord jag alldeles nyss lärt mig).
Och hur ska vi få med oss allt? Bara att tillbringa två nätter, som egentligen bara var planerat att vara en, hos mina föräldrar i helgen kändes som en mindre flytt. Hur kommer då tre Thailandsveckor att kännas? Vagn, bilbarnstol, Baby björn.... jag får hålla tungan rätt i mun så vi inte råkar glömma babyn :)

1 comment:

Thiel said...

Vår packning känns lättare att hantera. Vi längtar tills vi ses! Kram, Lisa